Банкеръ Daily

Финансов дневник

Mastercard и Flipkart си партнират за по-безопасно онлайн пазаруване

На Световния мобилен конгрес,  Mastercard обяви, че Flipkart ще бъде първият търговец в Азиатско-тихоокеанския регион, който ще предлага Mastercard Digital Enablement Services (MDES) за търговци. Услугата ще позволи на банките издатели на платежни карти да заменят PAN номера на кредитните, дебитните и предплатените пластики със защитени дигитални токен символи. Токените ще позволят на търговците да предлагат на потребителите повече сигурност и по – добро поребителско преживяване. Тази инициатива не само затвърждава успешното партньорство на Mastercard и Flipkart, но също така демонстрира усилията на двете компании за намаляване на измамите в електронна търговия.

Съхраняването на информация за картите в приложения и онлайн е често срещано сред търговците и потребителите за намаляване на неудобството при плащане и позволява използването на абонаментни услуги и периодични плащания. Сигурността при трансакции е изключително важна, а MDES осигурява допълнителна защита. В случай на опит за разбиване на токена, MDES блокира трансакцията, което елиминира какъвто и да е шанс за измама. Ако устройството е изгубено или картата е подложена на риск, връзката в MDES между токена и картата (или устройството) може да се разруши и да се издаде наново за новата карта, без това да създава неудобство и притеснение за потребителя.

MDES дава на картодържателите избора и спокойствието да извършват сигурни дигитални разплащания от различни свързани устройства чрез натискане, докосване и кликване. Нещо повече, потребителят няма нужда да актуализира токените, съхранявани при различни търговци, когато се промени номерът на картата или датата на изтичане на валидността й.

„Flipkart е лидер в  платежните иновации, които ускориха внедряването на електронната търговия в Индия. Чрез партньорства с водещи финансови компании и програми в сектора, Flipkart обогатява потребителското преживяване, повишава достъпността и предлага решения, които отговарят на нуждите на потребителите в Индия– всичко това ни отличава от конкурентите и ни извежда на първи позиции в брашна. Чрез внедряването на Mastercard Digital Enablement Services имаме възможност да предоставим на потребителите си лесен, удобен и сигурен разплащателен метод, да създадем безопасна екосистема и да осигурим изключителни преживявания за тях“, заяви Ранджит Боянапали, Вицепрезидент Продукти, Flipkart.

„За нас е удоволствие да си партнираме с Flipkart – пионерът в сектора на електронната търговия в Индия, с който да предложим най-добрия продукт на пазара – MDES за търговци. Наше проучване сочи, че сигурността и удобството при разплащане са сред ключовите фактори за потребителите при онлайн пазаруване. Токенизацията на Mastercard ще елиминира значителна част от притесненията на потребителите и ще им предложи по-висока сигурност и по-добро преживяване“, заяви Джеймс Андерсън, Изпълнителен вицепрезидент Дигитални разплащателни продукти, Mastercard.

Възползвайки се от нарастващата употреба на смартфони, стартирането на 4G мрежите и увеличаващото се благосъстояние на потребителите, индийската електронна търговия увеличава дела си. Очакванията са, че тя ще се превърне във втория най-голям пазар за електронна търговия в света до 2034 г. С развитието на Internet of things и нарастването на броя и функционалностите на свързаните устройства, които предоставят на потребителите несравнимо удобство да пазаруват където и когато пожелаят, става все по-важен въпросът за осигуряването на сигурност на трансакциите в мрежата. Само през последните три години Mastercard е инвестирала над 1 милиард долара за развитието на по-безопасни продукти и по-защитена мрежа, използвайки най-новите достижения на технологиите и иновациите.

MDES технологията вече е налична на българския пазар, като очакванията са да намира все по-голямо приложение за по-безопасни онлайн трансакции на потребителите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във