Банкеръ Weekly

Финансов дневник

КОРАБНИЯТ ПАЗАРЛЪК МЕЖДУ БКК И ЦКБ СЕ ЗАТЕГНА

Банковата консолидационна компания все повече заприличва на корабен дилър. Тя е собственик на четири плавателни съда, които се намират във Варненска корабостроителница, и притежава ипотека върху 50% от кораб N510. Другата половина е ипотекираната в полза на Централна кооперативна банка, на която корабостроителницата дължи 5.46 млн. лв. (от тях 506.9 хил. лв. са лихви). Именно споменатият по-горе кораб N510 стана обект на дълги спорове между консолидационната компания и кооперативната банка. БКК и икономическото министерство искат да вкарат кораба в масата на несъстоятелността на Варненска корабостроителница, а банката се противопоставя. До края на януари 2002 г. ЦКБ настояваше той да бъде продаден отделно и парите да бъдат поделени между нея и БКК. Но тъй като вицепремиерът и министър на икономиката Николай Василев не прие офертата, ЦКБ направи ново предложение - да продаде своя дял от кораб N510 на БКК. Срещу него банката е поискала да й бъде платена поне главницата (4.95 млн. лв.) по дълга на корабостроителницата.В средата на седмицата съветът на директорите на БКК е обсъдил получената оферта и е изпратил на ЦКБ своя отговор - да й плати след продажбата на корабостроителницата. Сумата, оферирана от БКК, е обвързана с цената, която тя ще вземе за активите на фалиралото предприятие. Мениджърите на банката обаче не са склонни да приемат подобно предложение, тъй като парите са много по-малко от главницата по вземането на ЦКБ и в момента готвят поредната контраоферта.

Facebook logo
Бъдете с нас и във