Банкеръ Daily

Финансов дневник

Хазартът остана в казината

Опасенията на световния хазартен бранш, че клиентите им ще напуснат казината и ще се преориентират към онлайн залаганията не се оправдаха. Доказателство за това е фактът, че през изминалата година приходите на сектора възлизат на 500 млрд. долара, като на онлайн хазарт се дължат едва около 10% от тази сума.

Пред хазартния сектор в България има големи възможности за развитие. Български производители на машини са сред десетте най-добри в света, а освен това страната ни е сред центровете за изнесена разработка на софтуер. Има и някои чисто български разработки на програми в този сектор. 

За първите девет месеца у нас приходите в хазната от хазарт възлизат на 174.4 млн. лв., отчете Ангел Ирибозов, председател на Българската търговска асоциация на производителите и организаторите от игралната индустрия. Освен тях браншът е генерирал още 54.1 млн. лв. от алтернативни данъци върху хазартната дейност по Закона за корпоративното подоходно облагане посочи той. Приходите само от онлайн залаганията възлизат на близо 30 млн. лева. 

От началото на годината има ръст от около 5% на броя на инсталираните игрални съоръжения. Като в края на септември има регистрирани 876 игрални зали и 27 казина. През годината с един се е увеличил и броят на регистрираните онлайн организатори. Те вече са 12 - с 13 сайта и издадени 29 лиценза за различни видове игри. 

Спад обаче отчита Българският спортен тотализатор. През изминалата година ТОТО-то е провело 104 тиража, от които са реализирани постъпления в размер на близо 113 млн. лева. Това е спад от 7% спрямо 2016-а когато при същия брой тиражи постъпленията били 120 млн. лева. 

Като цяло игралната индустрия в глобален план се оказва изправена пред редица предизвикателства, твърдят експертите.

Най-голямата спънка пред сектора са ограниченията при рекламата му. Тук ключова роля играят забраните, наложени от технологичните компании Google и Facebook, които доскоро били най-важните канали за промотиране на хазартните игри. Своеобразен "рекламен рай" се оказват по-свободомислещите телевизии в Източна Европа, които рядко отказват реклама на игралната индустрия.

Facebook logo
Бъдете с нас и във