Банкеръ Weekly

Финансов дневник

ДЗИ - РОСЕКСИМБАНК Е БИЛА РЕКЛАМЕН ШАМПИОН ЛАНИ

С близо 100% са увеличили рекламните си бюджети банките през 2003 г. в сравнение с предишната. За реклама в електронните и печатните медии финансовите институции са похарчили почти 15.5 млн. лв., докато година по-рано сумата е била приблизително 7.8 млн. лева. През 2001 г. тези пари са били малко над 4 млн. лева. Данните са на агенцията за пазарни и социологически изследвания Маркетинг. Медии. Анализи и са събрани чрез наблюдение на четирите най-гледани ефирни телевизионни програми в страната - Канал 1, Би Ти Ви, Нова телевизия и 7 дни, както и на две кабелни програми - Евроком и М САТ. Изчисленията за пресата са направени по рекламите в 65 вестника и списания. Стойностите са приблизителни, защото агенцията е изчислила приходите на медиите въз основа на публикуваните от тях рекламни тарифи, без да отчита евентуално направените отстъпки.Както и в предишните години, инвестициите в пресреклама продължават да са значително по-голямо перо в бюджета на банките от парите, похарчени в телевизиите. През 2003-а банките са вложили в преса 9. 326 млн. лв., а в телевизии - малко над 6 милиона. Година по-рано съотношението е било 5.905 млн. към 1.9 млн. лева. От действащите банки най-голям дял от пазара на пресреклама държи Първа инвестиционна банка. Чрез списания и вестници банката е реализирала общо 14 свои кампании на стойност 1.202 млн. лв., което й отрежда близо 15% от общия обем банкова пресреклама. Втора в списъка е СИБанк, инвестирала 778 хил. лв. в 12 кампании. С три кампании повече, но с трети и четвърти по стойност бюджети, са ОББ и Банка ДСК - съответно с 662 хил. и 620 хил. лева.Първа инвестиционна банка е сред най-активните рекламодатели и в телевизиите. Доста обсъжданата кампания с крушите, с която финансовата институция се представи през изминалата година, е вкарала в шестте изследвани канала общо 827 000 лв., показват данните на Маркетинг. Медии. Анализи. В графата за водещи тв рекламодатели ПИБ е изпреварена единствено от ДЗИ - РОСЕКСИМБАНК. След приватизацията на бившия държавен застрахователен гигант българската финансова група е инвестирала около 1.833 млн. лв. в телевизии, като парите са изразходвани изцяло за популяризиране на новото име. През 2003 г. застрахователите са заложили повече на кампании в телевизионния ефир, като и тук значителна роля е изиграла активността на ДЗИ - РОСЕКСИМБАНК. Застрахователните дружества са инвестирали в имидж и представяне на услуги почти 3.7 млн. лева. От тях около 2.1 млн. лв. са отишли за тв кампании. Рекламните бюджети на застрахователните дружества са значително по-малки от банковите, а маркетинговата им активност е преди всичко в периода между ноември и януари, когато се провеждат кампаниите по сключването на автомобилната застраховка Гражданска отговорност. Консерватизмът в рекламирането на застрахователни услуги през 2003-а разчупва единствено групата на Емил Кюлев, която през цялата година изпреварваше конкурентите си. Финансовата група е отстъпила първото място единствено пред отделените за телевизионна реклама средства от ЗК Юпитер. Въпреки това ДЗИ - РОСЕКСИМБАНК държи около 30% от общия обем тв реклама. Според данните на Маркетинг. Медии. Анализи групата е инвестирала в ефира приблизително 622 хил. лева. От тях на услугата Автокаско на ДЗИ се падат около 23 на сто, или 484 хил. лева. Отделно са вложени още 113 хил. лв. в кампанията Дом и собственост, както и 18 хил. лв. за реклама на други видове застраховки.През изминалата година ДЗИ - РОСЕКСИМБАНК е с най-масирано рекламно присъствие и в пресата. През наблюдавания период застрахователното дружество е провело една имиджова и осем продуктови кампании на обща стойност 680 хил. лв., с които е откъснало над 4% от общия обем застрахователна реклама във вестници и списания. Най-много средства групата е отделила за кампанията на услугата Автокаско - 235 хил. лв., което е почти 15 на сто от общия обем. Веднага след промоцията на Автокаско се нарежда кампанията за Зелена карта с похарчени 211 хил. лева.Банки:Пресбюджет:ПИБ - 1 202 000 лв.СИБанк - 778 000 лв.ОББ - 662 000 лв.Банка ДСК - 620 000 лв.БИОХИМ - 463 000 лв.Тв бюджет:ДЗИ - РОСЕКСИМБАНК - 1 833 000 лв.ПИБ - 827 000 лв.Еврокард и Мастеркард - 639 000 лв.БИОХИМ - 430 000 лв.Застрахователни компании:Пресбюджет:ДЗИ - РОСЕКСИМБАНК - 680 000 лв.Юпитер - 226 000 лв.Армеец - 180 000 лв.Булстрад - 150 000 лв.Орел - 72 000 лв.Тв бюджет:Юпитер - 653 000 лв.ДЗИ - РОСЕКСИМБАНК - 622 000 лв.Армеец - 423 000 лв.Виктория - 194 000 лв.Левски- Спартак - 64 500 лв.

Facebook logo
Бъдете с нас и във