Банкеръ Daily

Финансов дневник

Българинът харчи средно 330 лева за коледни подаръци онлайн

Тази година за Коледа българите, които ползват интернет, ще направят подаръци средно на 8-9 човека на обща стойност над 330 лева, показва проучване на потребителските навици по поръчка на pazaruvaj.com. В сравнение със средните разходи миналата година това означава, че хората, които ще купуват подаръци в интернет, ще похарчат със 100 лева повече. Нарастването на сумата за коледни подаръци е още един показател за повишаването на заетостта и увеличението на приходите на населението.

Повечето подаръци попадат под елхата от интернет

За намиране на съвършения подарък над три четвърти от активните български потребители на интернет ще използват най-вече онлайн канали. Остава обаче все още популярно преглеждането на вестниците за акции на магазините (49%), както и разглеждането на витрините на физическите магазини (41%). Тридесет и четири процента от потребителите на интернет пък са на мнение, че е по-добре направо да попитат близките си на какъв подарък ще се зарадват.

Значителна част от осигуряването на подаръци ще става по електронен път - 71% от потребителите на интернет планират покупка онлайн от местни сайтове, като в същото време значението си запазват и големите магазини и търговските центрове (51%).

И в България сезонът започва с Черния петък

Набавянето на подаръците обичайно не започва много рано. В средата на октомври едва 15% от потребителите на интернет са се заели с покупка на коледни подаръци.

Тридесет и девет процента от потребителите на интернет - приблизително 1,2 милиона души - съзнателно изчакват с покупките до акциите на Черния петък в края на ноември, защото се надяват на голям избор. Като цяло обаче 82% от всички хора оставят купуването на подаръци до последните дни преди Коледа.

Планирането и подходящият план график са особено важни за тези, които възнамеряват да поръчат подаръци от чужбина - 14% от потребителите на интернет се възползват от тази възможност и заделят за това средно 111 лева.

На Черния петък се търсят и онлайн, и офлайн акциите

На Черния петък се очаква акциите по интернет да са най-популярни: от пазаруващите 47% онлайн, 43% онлайн и офлайн (в търговски центрове и големите магазини) ще търсят предложенията за акции на продукти.

Повечето потребители на интернет следят за акции на конкретни видове продукти (56%), но за пазаруване много от тях (46%) черпят идеи от предложенията с намалени цени. На Черния петък 34% от потребителите на интернет планират импулсивно покупките си, тъй като от най-голямо значение за тях е, че ще пазаруват продукти с намаления, а всеки трети купувач ще следи кои продукти ще бъдат намалени най-много и това предопределя какво ще пазарува.

Все по-важно е качеството, но какво да подаряваме на Коледа?

Избора на подходящ коледен подарък никога не е проста задача. Заедно с етикета с цената от година на година все по-голямо значение придобива и отношението стойност-цена и качеството, което обаче се смята за второстепенно от над 60% от потребителите на интернет. В същото време при избора на подаръци потребителите се придържат към обичайните групи стоки.

И тази година се очаква във всеки втори подарък да има някакъв вид дреха. По-долу следват някои от най-популярните групи стоки:<!--[if--><!--[endif]-->

козметични продукти (45%)<!--![endif]--><!--![if-->,(42%) - <!-- --><!--[if--><!--[endif]-->мобилни телефони, таблети и аксесоари (31%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->обувки (28%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->продукти от развлекателната електроника (23%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->книги, музика и филми (20%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->часовници, бижутерия, спортни стоки (18%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->компютърна техника (16%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->стоки за бита (14%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->кухненски машини и аксесоари (10%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->ваучери за подаръци (17%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->подаръци свързани с пътуване (12%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->билети за различни събития (10%)<!--![endif]--><!--![if--><!-- --><!--[if--><!--[endif]-->а също така и различни изненади свързани с дигитални продукти и абонаменти (7%).<!--![endif]--><!--![if--> 

Относно изследването

Изследването бе извършено по поръчка на Pazaruvaj.com от GKI Digital през октомври 2018 година. Pazaruvaj.com четвърта година изследва навиците за покупки на коледни подаръци на българските интернет потребители. Измерването е осъществено на база онлайн допитване до 811 души.

 

<!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if--><!--![endif]--><!--![if-->

Facebook logo
Бъдете с нас и във