Банкеръ Weekly

Финансов дневник

БПБ ПРОМЕНЯ ВИЗИЯТА СИ

Клиентите на Българска пощенска банка (БПБ) в най-скоро време ще усетят промяната в корпоративната й идентичност. На първо място тя се изразява в новото лого, в което са заменени познатите досега жълт и черен цвят. Залагаме на синия цвят, който е символ на стабилност и доверие в цял свят и на керемидено-червеното, което символизира динамичност и агресивност, каза главният изпълнителен директор на банката Панайотис Варелас на семинар пред журналисти. Занапред наименованието на Българска пощенска банка ще се изписва само на латински - Postbank. Фирмените табели вече се подменят по клоновете и офисите в страната. Началото беше поставено във варненския клон. В него започна и пилотният проект, който променя представата на клиентите на банката за банкиране, защото е реализирана съвършено нова концепция. Въведена е и нова длъжност - кредитен администратор, който следи процеса на отпускане на заеми.Ефектът от нововъведенията вече се усеща и след официалното откриване в края на май на варненския клон, където клиентите са с 300 повече. В офиса на Postbank в морската ни столица след около два месеца ще бъде въведена и нова услуга, която е непозната у нас - внасяне на пари чрез банкомат. В АТМ-а вече ше е монтирано специално устройство, което ще приема касета, в която са сложени банкнотите.В края на август депозираните средства в Postbank са с 24% повече, отколкото преди година. Ръстът при заемите е 25%, като трикратно са увеличени Бързите кредити, които се разрешават за 20 минути. Корпоративните кредити формират 72.6% от всички заеми, които са дадени на 115 големи и 83 средни фирми. Печалбата на банката след плащане на данъци в края на август е 7.8 млн. лв., което в сравнение с август 2002 г. е със 77% повече. Близките планове са съвсем скоро Postbank да има своя лизингова компания. Ще бъде основана и собствена факторингова структура.Инвестициите в нови информационни технологии се увеличават. Ще въведем повече алтернативни услуги като телефонното и ИНТЕРНЕТ банкиране, информира Варелас. В банката се контролират стандартите на обслужване чрез т.нар. подход - мистериозен купувач. Той отива като клиент и изпитва служителите, като им поставя всякакви въпроси, с които оценява тяхната компетентност. Според главния изпълнителен директор на Postbank, много студенти, които преминават през стажантската програма на банката, остават на работа в нея. Новата идентичност на Българска пощенска банка включва финансова подкрепа на културни събития и на българското образование. Първата от тях е изложбата на млади художници в Националната художествена галерия, която се откри на 17 септември и ще продължи до 1 октомври. Банката ще откупи някои от творбите, които са издържани в двата цвята на новото лого на банката - синьо и керемидено-червено. Основен акционер в Postbank е АСВН (консорциум между ALICO, дъщерно дружество на AIG Ins. и EFG Eurobank Ergasias).

Facebook logo
Бъдете с нас и във