Банкеръ Weekly

Финансов дневник

БАНКОВИТЕ ПРОЗОРЦИ В ИНТЕРНЕТ-БИЛДИНГА

Сайтът е лицето на една банка не само пред местните, но и пред международните й клиенти и партньори. Но хората, които решат да сърфират из виртуалното финансово пространство, ще забележат, че разликите между ИНТЕРНЕТ-страниците на българските банки са много малки. Прави впечатление, че дизайнерските им решения - цветовете, изображенията и пространственото разположение на съдържанието им, са почти еднакви.Истината е, че твърде малко банкери възприемат фирмения сайт преди всичко като носител на информация. Характерно за повечето банкови сайтове у нас е, че са с разпръснати менюта с малки букви, с прекалено много линкове и със зле изградени връзки между страниците.Голямото предимство на ИНТЕРНЕТ евъзможността да се оптимизира обслужването на клиентитеСпоред банковите експерти, достъпната информация за продуктите и услугите във виртуалните страници, съкращава цикъла на продажбите и пести времето на потребителите и на служителите, пряко ангажирани в обслужването на клиенти. Пример за такава оптимизация са формулярите, които могат да се попълват в сайтовете. За това впрочем са помислили почти всичките ни кредитни институции.Не може да се каже същото обаче за езиците, на които са достъпни уеб-страницитеМалко са банките, съобразили това с удобството на потребителите, а някои от тях дори нямат страница на български език. При ХЕБРОСБАНК пък изборът на друг език връща потребителя чак на главната страница. В сайта на БУЛБАНК тази функция е леснодостъпна, без потребителят да се връща в началото. Виртуалната страница включва още търсачка, архив на валутния курс, валутен калкулатор, както и формуляри за обратна връзка.Сайтът на Обединена българска банка се сочи от специалистите като един от най-модерните у нас. Той разполага с интерактивна карта на София и страната, както и на ПОС-терминалите и банкоматите в градове. Предоставя новини от сектора, търсачка, възможности за демонстрация на електронно и GSM-банкиране. Недостатъкът е, че прекаленото използване на ефекти и компютърна анимация правят страницата бавна за зареждане.Сайтът на Първа инвестиционна банка пък предлага на посетителите си финансови анализи, дневен валутен бюлетин, както и възможности за извлечения от текущата сметка.Според уеб-специалистите, в българското ИНТЕРНЕТ-пространство най-разочароващо е присъствието на чуждестранните банкиОчакванията, че дошлите отвън финансови институции ще донесат със себе си своя международен опит, досега не се оправдаха. В сайтовете на повечето от тях, като Райфайзенбанк (България) и БНП-Париба например, информацията е оскъдна, неструктурирана и не е преведена на български език.Според много компютърни експерти, процесът на онлайн банкирането у нас ще се ускори твърде скоро. Първите индикации за това са вече налице - напоследък все повече банки обръщат внимание на състоянието на уеб-сайтовете си и подновяват или променят напълно тяхното съдържание и дизайн.Отделянето на средства за изграждането на съвременни и висококачествени уеб-сайтове става все по-оправдано, тъй като обслужването през ИНТЕРНЕТ спестява ценно време на клиента.

Facebook logo
Бъдете с нас и във