Банкеръ Weekly

Финансов дневник

Банки навлизат в застрахователни води

Консолидацията между банки и застрахователни компании набира сила. През последните две седмици бяха обявени няколко ключови съдружия - тези между италианската банка UniCredit и застрахователите Allianz и Generali (на 5 юни), а дни по-късно (на 13 юни) и обединението между холандската банка ING и френската застрахователна компания Аха. 

Предвижда се съдружието между UniCredit и Allianz да влезе в сила през втората половина на 2018-а. След като това се случи, банката ексклузивно ще предлага на своите клиенти в България, Хърватия, Чехия, Унгария, Румъния, Словения и Словакия застраховки живот, имущество и злополуки на Allianz.

Договорът със застрахователя Generali пък е за дистрибуция на застрахователни продукти, които осигуряват защита на плащанията на кредити на малки и средни предприятия, като България не е включена в пакета, но за сметка на това в него са Сърбия и Босна и Херцеговина.

<!-- /149508300/cap.bg_story_440x90 -->"Тези партньорства ще затвърдят водещата позиция на UniCredit в региона, както и на разпознаваемите компетенции на нашите партньори, като ще предоставят изключителни услуги на нашите индивидуални и малки бизнес клиенти“ коментира Карло Вивалди, директор на UniCredit за Централна и Източна Европа.

В следващите месеци предстои подписване на местно споразумение между дружествата, работещи в България, съобщиха още от кредитната институция.

В резултат от банково-застрахователното партньорство между холандската банка ING и френската застрахователна компания Аха трябва да се "роди" дигитална платформа за цифрови застраховки. Тя ще бъде ползвана от 13 млн. от клиентите на ING в Италия, Франция, Австрия, Чехия и Австралия.

От финансовата институция обобщиха, че в рамките на партньорството ING ще допринесе с опита си в цифровото банкиране, а Aха с познанията си в областта на иновативните застрахователни продукти и услуги. Екипите ще разработят персонализирани застраховки, достъпни чрез мобилното приложение на ING.

"Партньорството ни с Aха ще допринесе за изграждането на една платформа, ориентирана към финансовите нужди на клиентите ни", обясни Ралф Хамерс, главен изпълнителен директор на ING Group. 

Томас Бубер, главен изпълнителен директор на Aха, определи сделката като "силна среща на умовете и споделена амбиция за партньорство", което ще промени бъдещето на дигиталните застрахователни решения. От френския застраховател посочиха още, че вместо традиционното банково застраховане, в което застрахователните продукти се продават лице в лице или по телефона, и то само пакетно, новото партньорство ще предложи на клиентите модулно и раздробено застраховане, при което клиентите ще избират само тези застрахователни компоненти, от които се нуждаят, и така ще моделират полици по свой вкус.

Споразумението идва само две години след като ING продаде последната част от дяловете си в NN Group, най-големия застраховател в Холандия. Припомняме, че финансовата институция беше принудена да промени банковата си стратегия, за да спази правилата на Европейския съюз за държавните помощи, след като бе спасена от правителството си във финансовата криза от 2008 година.

"Ние няма да се върнем в застрахователния бизнес като собственик", обясни пред "Файненшъл таймс" Ралф Хамерс. Той добави, че банката никога не е напускала застрахователния бизнес и все още продава продуктите на NN на своите холандски и белгийски клиенти.

Финансовите експерти твърдят, че Централна и Източна Европа представлява пазар със значителен ръст за застрахователната индустрия. Процентът на проникване обаче е доста под тези в Западна Европа. Банковото застраховане се очаква да бъде важен канал за дистрибуция и да увеличи проникването през следващите години.

Facebook logo
Бъдете с нас и във