Банкеръ Weekly

Финансов дневник

БАНКЕРИ НАБИРАТ КУПУВАЧИ ОТ РАЗСТОЯНИЕ

В средата на април корейската химическа компания Кумганг Кориа кемикъл (Kumgang Korea Сhemical) прецени, че ще е най-здравословно да продаде книжа от новата си емисия на азиатски инвеститори от 6800 мили разстояние. За целта финансовият директор Мун Сунг Ким и заместник-управителят Монг Ик Чунг използваха видеоконферентни уредби и презентация по ИНТЕРНЕТ чрез софтуера на Яху. Те ползваха офиси в Сан Франциско и Лос Анджелис - достатъчно далеч от най-зле пострадалия от смъртоносния вирус на атипичната пневмония регионален финансов център Хонконг. Те успяха да наберат 28 млн. щ. долара, 40% от които - от Азия. Условията на работа са просто малко по-предизвикателни, коментира Рупърт Фейн - шеф на звеното за синдикирани облигационни емисии на щатската инвестиционна банка Джей Пи Моргън Чейз (J. P. Morgan Chase), помогнал на Ким и Чунг да установят 15 контакта с инвеститори от Хонконг и Сингапур между 9 и 11 април. В целия засегнат от болестта район хотелите са почти празни, много полети са анулирани и местните компании ще срещнат огромни затруднения при набирането на средства от капиталовите пазари. Доста сделки се оформят без прякото присъствие на банкерите и клиентите им при представянето на емисиите, защото потенциалните инвеститори не искат да се ръкостискат с продавачите. Например от началото на април насам от разстояние бяха продадени облигации за 300 млн. щ. долара на индонезийската банка Мандири (Bank Mandiri), а тайванският финансов холдинг Тайшин (Taishin Financial Holding) пласира книжа, конвертируеми в акции за 200 млн. щ. долара.Нещата могат да се влошат, когато банкерите се опитват да убедят инвеститорите да купуват големи пакети от акции и облигации на азиатски компании, за които няма достатъчно надеждна информация. Най-големият животозастраховател на Китай Чайна лайф иншуърър (China Life Insurer) и двама други местни конкуренти от бранша планират първоначални публични емисии на акции през тази година. Въпреки че застрахователните премии нараснаха с 45% през 2002 г., някои анализатори прогнозират, че замислените продажби могат да пострадат заради липсата на сигурни сведения и от прекалено честата смяна на регулативните механизми в сектора. Това означава, че инвеститорите биха желали да се срещнат с ръководствата на фирмите, преди да се съгласят да купуват книжата им. Ако обаче смъртоносният вирус продължи да се шири, това просто няма да се случи. От 23 април сингапурската пощенска компания Сингапур пост (Singapore Post) е домакин на видеоконферентни срещи с инвеститори от Токио, Хонконг, Сингапур, САЩ и Европа по повод планирана продажба на акции, твърдят банкери, наети да помагат при уреждането на емисията. Консултанти са местната банкова групировка Ди Би Ес груп холдингс (DBS Group Holdings) и инвестиционното поделение на швейцарския банков първенец Ю Би Ес - Ю Би Ес Уорбърг (UBS Warburg).

Facebook logo
Бъдете с нас и във