Банкеръ Weekly

Финансов дневник

ФАКТИ

СЛУЖИТЕЛ НА ПУТИН - ГЛАВЕН ФИНАНСИСТ НА ГАЗПРОМБорис Юрлов, който в момента е първи заместник-директор на администрацията на руския президент Владимир Путин по финансовите и икономическите въпроси, ще стане главен финансист на Газпром - най-големия производител на природен газ в света. Той ще поеме поста от уволнения на 27 май Витали Савелиев. Петдесет и четири годишният Юрлов работи в сферата на финансовите услуги от 1993 до 2000 г. - отначало в най-голямата спестовна банка на Русия Сбербанк, а след това и във вече нефункциониращите Расийски кредит и Онексим банк. През 2000 г. Юрлов е привлечен в администрацията на Путин. Савелиев, който бе назначен за главен финансист на Газпром през септември 2001 г., е освободен поради преместване на друга длъжност. БНП ПАРИБА ПЛАНИРА ДА ПЕЧЕЛИ ОТ ОБЕДИНЕНИЯНай-голямата френска банка БНП Париба (BNP Paribas) обяви намеренията си да увеличи печалбата с около 50% до 2005 г. чрез намаление на разходите, обединения и поглъщания. Още през март нейният управител Мишел Пеберо каза, че ще търси сливане между равни с някой от европейските си съперници, а не обвързване с друга френска банка. Освен това БНП Париба планира до 2005 г. да сведе до 60% съотношението на разходите към приходите (от 63% през 2001 година). От края на 2000 г. насам акциите на банката поскъпнаха с 31%, срещу 13% обезценка на книжата на немската Дойче банк (Deutsche Bank) и 28% повишение на цените на акциите на английската Роял бенк ъф Скотланд (Royal Bank of Scotland Group). БАНКИТЕ КРЕДИТОРКИ ЗАПЛАШИХА ФИАТБанките кредиторки предупредиха ръководителите на Фиат, че ако не побързат с преструктурирането на компанията, международната агенция Мудис (Moody's) ще намали рейтинга на дълга й до категорията на високорисковите облигации (junk bonds). Изпълнителни директори от Банка ди Рома (Banca di Roma), Интеса БКИ (Intesa BCI) и Санпаоло ИМИ (Sanpaolo IMI) поискаха автомобилния гигант да се освободи от максимално количество активи и евентуално да потърси свежи капитали. Банкерите настояват Фиат да продаде застрахователя Торо, оценен на 3 млрд. щ. долара, и компанията за аеронавтика Фиат Авио, която струва около 2 млрд. щ. долара. Допълнително ръководството на гиганта трябва да оптимизира финансирането на своите 33 млрд. щ. долара банкови кредити и корпоративни облигации. Ако изпълни тези условия, Фиат ще избегне изпадането от група Ваа2, в която в момента е класиран дългосрочният дълг на компанията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във