Банкеръ Weekly

Финансов дневник

ФАКТИ

ИДВА КРАЯТ НА НУЛЕВИТЕ ЛИХВИ ПО КРЕДИТНИТЕ КАРТИ В АНГЛИЯАнглийските компании, които издават кредитни карти, губят около 1 млрд. англ. лири годишно, защото предлагат нулев или близък до нулата лихвен процент по кредитните транзакции на потребителите. Целта е да се привлекат нови клиенти, които обаче в общия случай се местят от фирма във фирма, търсейки по-изгодни предложения. Одиторската компания Прайсуотърхаус Купърс прогнозира, че групировките, които емитират кредитни карти, ще ограничат предлагането на изгодни лихвени условия единствено до най-перспективните си клиенти, които, макар че правят голям брой операции, плащат сметките си навреме и не са носители на кредитен риск. По оценка на счетоводната компания новата нормативна уредба за потребителските кредити може да оскъпи някои кредитни карти, защото разрешава на емитентите им да рекламират само онези лихви, до които ще имат достъп поне 66% от клиентите. ИЙТЪН ПАРК ЗАПОЧНА ДЕЙНОСТТА СИ С ВНУШИТЕЛЕН ОБЕМ АКТИВИХеджинговият фонд Ийтън парк (Eton Park), основан през юли от бившия партньор на щатската инвестиционна банка Голдмън Сакс (Goldman Sachs Group) Ерик Майндик, е започнал дейността си с активи в размер на 3.5 млрд. щ. долара - своеобразен максимум за подобна нова структура. От края на 2000 г. активите на тези фондове са нараснали двойно и вече са около 890 млрд. щ. долара. Търговците от Уолстрийт пък напускат инвестиционните банки, за да основат собствени структури от бранша, които не се регулират толкова стриктно и на които им позволяват да задържат по-голяма част от реализираните печалби. Майндик е работил 15 години в Голдмън Сакс, като през 1994 г. - едва 27-годишен, става най-младият партньор в банката. САРКОЗИ РАЗТРЕВОЖИ ФРЕНСКИТЕ БАНКЕРИВодещи френски банкери и индустриалци са разтревожени, че правителствената кампания за стимулиране на индивидуалното потребление чрез оказване на натиск върху фирмите да намаляват цените ще тласне страната към дефлация. Френският финансов министър Никола Саркоза води борба за по-ниски цени, откакто пое поста през април, и извива ръцете на банки, застрахователни компании, супермаркети и мобилни оператори. Резултатите обаче не са обнадеждаващи - през третото тримесечие на 2004-а потреблението на френските домакинства е намаляло, а доверието на индивидуалните потребители в икономиката на страната през октомври е спаднало с два пункта. Това се е отразило на големите търговски вериги на дребно, чиито продажби, респективно печалби, са спаднали. Последната мишена на Саркози са банките. До края на седмицата те трябва да направят оперативни предложения по повод обвиненията на групировки, защитаващи правата на потребителите, че таксите и комисионните им са прекалено високи и неразбираеми.

Facebook logo
Бъдете с нас и във