Банкеръ Daily

Банки

"УниКредит" пак огласи добри резултати

"УниКредит" завършва първото тримесечие на годината с печалба от 1.4 млрд. евро (1.1 млрд. евро без еднократни ефекти), съобщиха от финансовата институция. Това е второто поред най-добро първо тримесечие за десетилетие. Принос за отличния финансов резултат имат всички бизнес дивизии, както и вече обявеното освобождаване на провизии. Традиционно, регионът на Централна и Източна Европа се представя много силно и е двигател на растежа.

"Навлизаме в последната част от изпълнението на Transform 2019 и съм много доволен от отличното представяне на старта на 2019-а. Това е най-доброто ни първо тримесечие от десетилетие за втори пореден път, което подчертава успеха на нашия стратегически план и потвърждава, че сме добре позиционирани да постигнем целите на Transform 2019 в края на тази година. На път сме да пресечем финалната линия на нашия маратон Transform 2019 и работим като един екип, за да сме сигурни, че "УниКредит" ще продължи да бъде истински паневропейски победител", коментира резултатите главният изпълнителен директор на "УниКредит" Жан Пиер Мустие.

През първото тримесечие на годината групата успя да изпълни серия от финансови мерки, с които да се подготви за новия си стратегически план, чието обявяване предстои. Някои от тези мерки са: създаване на буфер спрямо регулаторните изисквания за капитал в горната граница на интервала 200-250 б.п., включително чрез продажба на активи; оптимизация на портфейла от ценни книжа и развитие на структурата на групата от гледна точка на финансиране.

От съобщението на банката става ясно още, че нетната оперативна печалба на "УниКредит" за първото тримесечие на годината показва устойчивото финансово представяне на групата, достигайки 1.1 млрд. евро (без еднократни ефекти), +1.5% спрямо същия период на миналата година. Увеличение се наблюдава и при кредитните обеми за периода, които достигат 432.1 млрд. евро в края на март (4% ръст на годишна база). В същото време оперативните разходи продължават да намалят - до 2.6 млрд. евро, което е с над 4% по-малко на годишна база.

Регионът на Централна и Източна Европа продължава да е с основен принос за положителния резултат на групата, генерирайки нетна печалба от 391 млн. евро за първото тримесечие.

Facebook logo
Бъдете с нас и във