Банкеръ Weekly

§22 Седмичник

Не сме за един билборд!

Епистоларно-билбордната битка на полицейските синдикати с правителството завърши с успех още в самото си начало. Достатъчен беше само един-единствен билборд, съдържащ протестните послания на полицаите към евродепутатите, и хоп - ето ви 100 милиона допълнително за увеличение на заплатите!

Въобще цялата история с билборда протече според правилата на розовите сериали - с много романтика, чувства, сълзи и емоционални поврати. Дотолкова, че предизвикаха и умилението на невъзпитаните карикатуристи от "Прас-прес", които обявиха, че очакват от премиера дарение от цели три билборда. 

Премиерът Бойко Борисов очаквано загуби битката със синдикатите, които от доста време искат заплатите в системата да се увеличат, но това така и не се случваше. Причината за успеха е, че те избраха точното време - председателството ни на Съвета на ЕС, през чиито шест месеца ченгетата се заканиха да клатят стола на Борисов пред очите на цяла Европа. Избраха и нестандартен подход - билбордове на английски, с послания към евродепутатите, описващи мизерията на българския полицаи. 

За капитулацията на кабинета беше загатнато на последното заседание на Министерския съвет тази седмица. Научавайки, че единственият билборд на синдикатите е бил свален, премиерът доказа, че старата любов ръжда не хваща и с мил жест предложи на полицаите друг, който бе предназначен  за реклама на председателството. 

Ченгетата също се държаха като бивша севда - отказаха, но поискаха разговор на четири очи - да се изяснят. И се изясниха. А на Борисов му е известна народната мъдрост, че у полицията е и хлябът, и ножът, и че с нея шега не бива. Още повече по време на председателство. Резултатът от срещата им е очакван - още 100 милиона за МВР.

Ако сме дребнави, ще запитаме за какво на всичко отгоре МВР получава още пари. Нито престъпността е свита в ъгъла, нито са разкрити онези над 150 поръчкови убийства, повечето извършени още по времето, когато Бойко Борисов беше главен секретар на вътрешното ведомство.

Но не сме. Защото е време за председателство, време за стабилност. И най-вече защото старата любов ръжда не хваща. Така че нямаше как Борисов да не хване баданарката.

Много сапунисване падна покрай тия билбордове. И по ирония на съдбата именно нашенската действителност върна този рекламен способ към корените му. Всички рекламисти знаят, че през далечната 1925 г. в САЩ една семейна фирма за крем за бръснене потърсила нетрадиционен метод за реклама и измислила крайпътните табели. Фирмата се наричала "Burma Shave". С първоначална инвестиция от 200 долара те предизвикали интереса на радиа и преса, които започнали да пишат за табелите и посланията им. И така бизнесът им потръгнал... 

И председателството ще потръгне, усмирят ли се полицаите. После кабинетът ще помисли и за протестиращите срещу застрояването на Пирин, за работниците от "Терем"...

Абе, сега е моментът да си поискаме и ние някой и друг билборд. Мотиви за протести - колкото щеш.

Facebook logo
Бъдете с нас и във